Vsi dolgoletni in strastni motoristi, pa tudi tisti, ki ste si svoj prvi motocikel šele kupili, se morate ob koncu sezone odločiti, kako in kam motor shraniti. Možnosti imate kar precej, vendar pa je nekaj še posebej enostavnih, kot na primer:
- Motor pustite ležati pred hišo; spomladi boste sinu naročili, da ga očisti in se vozili naprej
- Motor zapeljete v drvarnico in vržete prek staro odejo, da ga malce zaščitite
- Motor zapeljete v garažo, se od njega poslovite s prijaznim stavkom (lahko celo z majhno krokodiljo solzo v očeh!) in zaklenete za seboj – Hej, pozabili ste prižgano luč!
- Motor pospravite v primeren prostor, na motoristično stojalo, ga dobro očistite in preverite vse naslednje… ne, ne, čakaj – s tem je vendar čisto preveč dela!
Katera od naštetih opcij vam je najbolj pri srcu? Zgornje so najbolj enostavne in če se odločite za katero od njih, vam obljubimo, da ne boste zamudili zadnje dirke v sezoni moto GP, čeprav ste se odločili to storiti šele v nedeljo dopoldan.
Ampak četrta je vendarle najboljša, vzela pa vam bo nekaj več časa. Prednost: spomladi boste iz motorja preprosto potegnili prekrivalo, ga še enkrat na hitro pregledali in morda se boste lahko že kar takoj odpravili na novo vožnjo. Poglejmo si torej kaj vse vse bi morali še postoriti, če se vendarle odločite, da boste vse napravili tako kot je prav in katera motoristična oprema bi vam pri tem najbolje pomagala.
Pravilna priprava motorja na zimovanje
Za začetek je motor potrebno v garaži postaviti na stojalo. Stojalo za motor si lahko kupite že za nekaj deset evrov, v kakšni naši nori ponudbi celo sprednjega in zadnjega hkrati. Lahko si omislite kar univerzalno dvižno stojalo za enduro/cross motorje, kjer ga lahko tudi servisirate. Imate prostor, da motor na zimo pripravite le na prostem pred garažo, potem pa ga morate nekako odpeljati v oddaljen kot prostora in je vse skupaj za vas pretežko? Ni problema – omislite si voziček za premikanje motorjev, s centralnim stojalom in z nosilnostjo kar 400 kg - in premaknili ga boste lahko sami!
Čiščenje motorja pred zimo
Čiščenje motorja po vožnji je tako nujno, kot čiščenje gojzerjev, ko se vrnete iz gorske ture – a komu se ljubi to početi? Morda lahko čiščenje čevljev skompenzirate z vašo boljšo polovico in ji v zameno preštihate eno gredico na vrtu, saj bo jeseni sadila čebule in česen, ampak za čiščenje motorja se boste pa z njo najbrž težje zmenili. Vprašanje tudi, če se boste sploh želeli. :) Razen, če je tudi ona strastna motoristka? Ampak v tem primeru, bosta morala v čiščenje kar družno – vsak k svojem motorju, pripravljeni, na startu, AKCIJA!
Motor je torej sedaj že varno parkiran na stojalu, postavljen pokonci in v stabilnem položaju. Čas je, da v roke vzamete krpo in čistilna sredstva. Za plastične dele uporabljajte druge čistilne tekočine za motor, kot za njegove kovinske dele. Za zračni filter potrebujete sprej, preverite še motorno olje, pri tem pazite na pravilno viskoznost; za vilice se uporablja spet posebno motorno olje za vilice. Dobri pripomočki so krpe, ki ne puščajo sledi in muck, za čiščenje pogonske verige pa vam je na voljo univerzalna krtača.
Preverite še akumulator za motor!
Seveda se lahko zgodi, da se na pomlad akumulator motorja preprosto ne bo več prebudil. Akumulator za motor ima življenjsko dobo nekaj let, potem pa ga je potrebno zamenjati. Njegovo življenje je sicer kratko, ampak sladko. V začetku leta, vam bomo napravili nek dober deal, za tiste, ki boste potrebovali novega, velja? Obljubimo! Ampak v tem trenutku, lahko uporabite kar pametni polnilec in vzdrževalec akumulatorja, da ga preverite, morda še malce napolnite in to je to, kar pač lahko naredite za svoj motor še pred zimo.
Nekateri motoristi čez zimo akumulator odklopijo, drugi pa ne. To vam svetujejo tudi motoristični serviserji – kar oboje. Je pač tako, da je očitno vseeno. :)
Lahko noč motor!
Sedaj pa zares – motor ste uredili, kot je treba, pokrijte ga in mu recite kaj lepega, saj vas bo čakal več mesecev. Predlagamo, da ga pokrijete s cerado za motor, da bo zaščiten tudi pred prahom. Vodoodporno pregrinjalo za motor je najboljša izbira, čeprav v garaži najbrž ne bo deževalo. A zakaj bi kupovali dve različni pregrinjali, če vam eno kvalitetno lahko služi skozi celotno motoristično sezono?
To je to – motor naj si sedaj odpočije, vi pa ste si zaslužili nekaj oddiha in vsaj eno dobro malico.